February 27, 2024

Digital Bangladesh Paragraph – for class 5-12 | With Bangla Meaning – purepdfbook

Digital Bangladesh paragraph

Digital Bangladesh paragraph SSC, Digital Bangladesh paragraph for class 6, Digital Bangladesh paragraph for class 9, Digital Bangladesh paragraph for class 7, Digital Bangladesh Paragraph for class 12, Digital Bangladesh paragraph 100 words, Digital Bangladesh paragraph 150 words, Digital Bangladesh Paragraph for class 11, Digital Bangladesh Paragraph in 300 words, Digital Bangladesh 2021 Paragraph, What is Digital Bangladesh, Benefits of Digital Bangladesh, Digital paragraph, Digitalization paragraph

Digital Bangladesh Paragraph
Bangladesh is an independent country but she’s still burdened with poverty,over-population, severance, corruption, food deficit, natural disaster, electricity extremity, etc. Considering all these, the present Govt. has aimed at making a Digital Bangladesh to overcome utmost of those problems.
 
 The factual end of Digital Bangladesh is to establish technology- grounded digital governance which will emphasize the overall development of the country and thenation.However, the people will be important served, If Digital Bangladesh is established.

 Corruption will be drastically reduced by enhancing responsibility. It’ll save our time and plutocrat and will reduce our severance problem. It’ll connect the people of Bangladesh with the whole world socially, politically academically, economically, and culturally.
 
 It’ll open doors for the people to ameliorate banking and other fiscal conditioning of plutocrat and business deals can be made within seconds by checking the mouse of a computer. Digital Bangladesh will largely profit in husbandry, education, trade and commerce, and health sectors.

Bangla meaning

এটি মানুষের জন্য ব্যাংকিং এবং অর্থের অন্যান্য আর্থিক কার্যক্রম উন্নত করার দরজা খুলে দেবে এবং কম্পিউটারের মাউস পরীক্ষা করে সেকেন্ডের মধ্যে ব্যবসায়িক লেনদেন করা যাবে। ডিজিটাল বাংলাদেশ কৃষি, শিক্ষা, ব্যবসা -বাণিজ্য এবং স্বাস্থ্য খাতে অত্যন্ত উপকৃত হবে।

বাংলাদেশ একটি স্বাধীন দেশ, কিন্তু তিনি এখনও দারিদ্র্য, অতিরিক্ত জনসংখ্যা, বিচ্ছিন্নতা, দুর্নীতি, খাদ্য ঘাটতি, প্রাকৃতিক দুর্যোগ, বিদ্যুতের প্রান্তিকতা ইত্যাদিতে জর্জরিত। এসব কিছু বিবেচনা করে বর্তমান সরকার এই সব সমস্যা থেকে উত্তরণের জন্য একটি ডিজিটাল বাংলাদেশ গড়ার লক্ষ্য নিয়েছে।
 
ডিজিটাল বাংলাদেশের প্রকৃত সমাপ্তি হচ্ছে প্রযুক্তিনির্ভর ডিজিটাল গভর্নেন্স প্রতিষ্ঠা করা, যা দেশের সামগ্রিক উন্নয়ন ও উন্নয়নের ওপর জোর দেবে। তবে জনগণকে গুরুত্বপূর্ণ সেবা দেয়া হবে, ডিজিটাল বাংলাদেশ প্রতিষ্ঠিত হলে।

 দায়িত্ব বৃদ্ধির মাধ্যমে দুর্নীতি ব্যাপকভাবে হ্রাস করা হবে। এটি আমাদের সময় এবং প্লুটোক্র্যাট সাশ্রয় করবে এবং আমাদের বিচ্ছিন্নতার সমস্যাকে হ্রাস করবে। এটি সমগ্র বিশ্বের সাথে সামাজিক, রাজনৈতিকভাবে একাডেমিক, অর্থনৈতিক ও সাংস্কৃতিকভাবে বাংলাদেশের জনগণকে সংযুক্ত করবে।
 
এটি মানুষের জন্য ব্যাংকিং উন্নত করার জন্য দরজা খুলবে এবং প্লুটোক্র্যাটের অন্যান্য আর্থিক কন্ডিশনার এবং একটি কম্পিউটারের মাউস পরীক্ষা করে কয়েক সেকেন্ডের মধ্যে ব্যবসায়িক চুক্তি করা যেতে পারে। ডিজিটাল বাংলাদেশ মূলত পশুপালন, শিক্ষা, ব্যবসা-বাণিজ্য এবং স্বাস্থ্য খাতে লাভবান হবে।