April 14, 2024

Best PDF Download Website | All Country pdf book free Download – purepdfbook

Best books PDF download

PDF books free download, Best books PDF download, New book PDF download, Free PDF download, Download books for free sites, Best free books online, Pdf bangla book, PDF Drive, Bangla book list, Free books download, Free ebooks, 18 bangla Books PDF free download, Old Bengali Books pdf free download, Read entire books online free, Amar Books, Bangla PDF, Go Bangla books

Best PDF Download Site in The World | All Language Pdf ebook free download

Best PDF Download Site Review:

If you look at the title of our site, you can see that we claim our site to be the best PDF download site. We all know that what people say is big is the one who grows up, if people say we’ll be the best, right? Yes, brother.

But still, listen to some of the reasons why we call ourselves the best:
1. Many PDF download sites will see that they post about books in the New Release Market, such as: a PDF download, in fact, they do not have a PDF of that book, but they still write such posts with the intention of harassing the wetters. As a result, they can go to the rank of that keyword and earn more by getting more visitors.
Like the admins of other PDF download sites, the admins of this site never do purepdfbook.

2. The second thing I want to make is this: when I collect soft copies of the books from many sites, I see that instead of uploading the book to their drive, they get the download link of the book from someone else’s site and give it to their own site. As a result, if the owner of the PDF upload deletes the PDF book, then the link on the site of the other PDF download sites who used this link becomes broken on the site, so that the admins of the site do not lose, but the visitors are lost, when the book is found in the searchin, the site is dug server 1 page, server 2 page and waiting 60 seconds for the download button, then you can see the link erro or the link.  Then the searcher has to go out with a sad mind.

Considering this aspect, we mean purepdfbook admins never get a link to a book and add it to their site when they post it, but yes I have 2-4 trusted PDF download sites, which I know personally and they are blogging to survive long time in the market. However, I’m not entirely sure that the link to the bottles won’t be broken.

3. In many sites, if you want to download a PDF, you will see that they will give the download link by making a short link, and to download from this short link, you have to open 5-7 sites or pages and see the adult edit or click then the chance of being successful in downloading the desired book is 50%, many visitors do not succeed in downloading after so many steps.
We are also advanced in this regard, purepdfbook admins always share links by uploading all the books to Google Drive or to the mega upload site.

4. The admins of the purepdfbook site upload all the books except adult books. And the books that the reader has positive reviews and good ones and uploads them to the purepdfbook site.

5. On the purepdfbook site, you will find numerous PDF books on the subject you want to learn or want to know, and for the time being, books in Bengali and English languages are being uploaded very soon, the books of all other languages will be selected and uploaded, and can be downloaded completely free of charge.

6. The purepdfbook team always evaluates visitors, so they change the site with their opinions or add new features.

Best PDF Download Site Review:

আপনি হয়তো আমাদের সাইটের টাইটেলের দিকে খেয়াল করলে দেখতে পারবেন, আমাদের সাইটকে আমরা Best PDF Download Site বলে দাবি করি। আমারা সবাই ই জানি লোকে যাকে বড় বলে সেই বড় হয়, লোকে বললেই তো আমরা বেস্ট হবো তাইনা? জ্বী ভাই।

কিন্তু তারপরেও আমরা এই কারনেই নিজেদেরকে বেস্ট বলে দাবী করি তার কিছু কারন শুনুনঃ
১। অনেক পিডিএফ ডাউনলোড সাইট দেখবেন তারা নিউ রিলিজ মার্কেটের বই গুলো নিয়ে পোস্ট করে যেমনঃ a pdf download, আসলে তাদের কাছে ওই বইটির কোনো পিডিএফ ই নেই তারপরেও ভিজটরদের হয়রান করার উদ্দেশ্যে এমন পোস্ট লিখে। এর ফলে তারা ওই কিওয়ার্ডে র্যাঙ্কে যেতে পারে এবং বেশী ভিজিটর পেয়ে বেশী আর্ন করে।
যেটা অন্যান্য পিডিএফ ডাউনলোড সাইটের এডমিনদের মতো purepdfbook এই সাইটের এডমিনরা কখনোই করেনা।

২। দ্বিতীয়ত যে বিষয়টি জানাতে চাই তা হলোঃ অনেক সাইট থেকে যখন আমি বইগুলোর সফট কপি সংগ্রহ করি তখন দেখতে পাই, তারা নিজেদের ড্রাইভে বইটি আপলোড না করে অন্য একজনের সাইট থেকে বইটার ডাউনলোড লিংক পেয়ে সেইটাই নিজের সাইটে দিয়ে দেয়। এরফলে দেখা যায় ওই পিডিএফ আপলোডের মালিক যদি pdf বইটি ডিলিট করে দেয় তাহলে অন্য যেসব পিডিএফ ডাউনলোড সাইটে এই লিংকটি ইউজ করেছিলো তাদের সাইটে লিংকটি ব্রোকেন হয়ে যায় এরফলে সাইটের এডমিনদের কোনো লস না হলেও ঠিকই ভিজিটরদের লস হয়, যখন বইটা সার্চইন্জিনে খুজে পেয়ে সাইটে ডুকে সার্ভার ১ পেজ, সার্ভার ২ পেজ এবং ডাউনলোডের জন্য ৬০ সেকেন্ড অপেক্ষা করে ডাউনলোড বটন পেয়ে ডাউনলোডে ক্লিক করে তখন দেখতে পায় লিংক ইররোর বা লিংক ব্রোকেন, তখন অনুসন্ধান কারীর দুঃখভরা মন নিয়ে বের হতে হয়।

এই দিক বিবেচনা করে আমরা মানে purepdfbook এডমিনরা  কখনোই একটা বইয়ের লিংক পেয়েই সেটা নিজেদের সাইটে নিউ পোস্ট করার সময়ে যুক্ত করিনা, তবে হ্যা আমার ২-৪ টি ট্রাস্টেড পিডিএফ ডাউনলোড সাইট রয়েছে, যাদেরকে আমি পার্সোনালি চিনি এবং তারা মার্কেটে লং টাইম টিকে থাকার জন্যই ব্লগিং করছে তাদের সাইট থেকে ২ একটা বড় সাইজের বা যেসব বইগুলো অনেক খন্ড খন্ড এবং মেগাবইট ও বেশী তাহলে সেগুলো নিজের ড্রাইভে আপলোড না করে লিংক ব্যবহার করি। তবে আমি পুরোপুরি নিশ্চিত হয়ে নেই যে বগুলোর লিংক ব্রোকেন যেন না হয়।

৩। অনেক সাইটেই আপনি পিডিএফ ডাউনলোড করতে গেলে দেখবেন তারা ডাউনলোড লিংক দিবে সর্ট লিংক বানিয়ে, আর এই সর্ট লিংক থেকে ডাউনলোড করার জন্য ৫-৭ টি সাইট বা পেজ ওপেন করতে হবে এবং এডাল্ট এড দেখতে হবে বা ক্লিক করতে হবে এরপরে কাঙ্ক্ষিত বইটি ডাউনলোড করতে সফল হওয়ার চান্স ৫০% থাকে, অনেক ভিজিটররা এতো ধাপ পেরিয়ে ডাউনলোড করতে সফল হয়না।
এই দিক থেকেও আমরা উন্নত, purepdfbook এডমিনরা সবসময় সব বইগুলো গুগল ড্রাইভে নয়তো  মেগা আপলোড সাইটে আপলোড করে লিংক শেয়ার করে।

৪। purepdfbook সাইটের এডমিনরা শুধুমাত্র এডাল্ট বইগুলো ব্যাতিত সব বইগুলো আপলোড করে। এবং যেই বইগুলোর পাঠকের পজিটিভ রিভিউ এবং ভালো সেগুলো নিয়েই purepdfbook সাইটে আপলোড করে।

৫। purepdfbook সাইটে আপনি যে বিষয়ে শিখতে চান বা জানতে চান সেই বিষয়ের উপরেই অসংখ্য পিডিএফ বই পেয়ে যাবেন, এবং এখানে আপাতত বাংলা এবং ইংরিজী ভাষার বই আপলোড হচ্ছে খুব শিগ্রই অন্যান্য সমস্ত ভাষার বইগুলো বাছাই করে করে আপলোড করা হবে, এবং সম্পুর্ন ফ্রিতে ডাউনলোড করতে পারবেন।

৬। purepdfbook টিম সবসময় ভিজিটরদের মুল্যায়ন করে, তাই তাদের মতামত নিয়েই সাইটের পরিবর্তন করে বা নতুন ফিচার যুক্ত করে।

One thought on “Best PDF Download Website | All Country pdf book free Download – purepdfbook

Comments are closed.